De hedendaagse makelaar leunt achterover. Komen zij hier nog wel mee weg in de huidige markt?

  • Hypotheek nieuws
  • Makelaardij nieuws
  • 10-06-25

Dat het aanbod opdroogt en makelaars woningen zichzelf laten verkopen, is bij iedereen wel bekend. Elke woning wordt op dezelfde manier de markt op gebracht: er worden foto’s gemaakt, een korte omschrijving, wellicht een video, wat plattegronden en de woning is klaar voor funda. Heel eerlijk: wat is de toegevoegde waarde van een makelaar op deze manier dan? Op deze manier kan iedereen een woning verkopen, toch?

Partnercontent

In de huidige woningmarkt in Nederland, waarin het aanbod opdroogt en de concurrentie stijgt, wordt het toch echt tijd om het anders te doen dan je concullega. De verkoopstrategie van een makelaar zal veel unieker moeten zijn en alle aspecten van marketing moeten worden aangeraakt. Wil je blijven groeien, het nut van de makelaar in de huidige markt blijven aantonen én je concullega’s achter je laten? Zorg dan dat jouw verkoopstrategie All-In Marketing omvat.

Klaar met: ‘die woning verkoopt zichzelf wel!’

Jezelf differentiëren als makelaarskantoor begint bij de presentatie. Natuurlijk plaats je de woning zo goed mogelijk op funda en zet je social media in om de woning extra te promoten, maar dit is niets nieuws. Heb je wel eens nagedacht over hoe je de doelgroep buiten funda om bereikt en meer verkeer naar de woning trekt? Dat zijn de belangrijke vragen die een makelaar zichzelf zou moeten stellen.

Wat pak jij er direct bij als jij een vraag hebt waar je geen antwoord op weet? Precies, Google. Dit is exact waar jouw potentiële koper zich bevindt. Wat je kunt doen om het verschil te maken is jouw woning adverteren op Google. Een andere manier van promotie die veel meer extra ogen trekt. In plaats van de woning klakkeloos op social media plaatsen, zonder enig doel, is het veel effectiever om de woning met een doordachte socialemediastrategie te gaan promoten.

De woningpresentatie is het totaalplaatje en niet één onderdeel ervan. Als je nu denkt aan alle mogelijkheden, wat zou jij doen om ervoor te zorgen dat jij dé unieke makelaar bent? Heel simpel, dat antwoord komt vaak niet. Iedere makelaar noemt zichzelf persoonlijk, betrouwbaar en snel, maar als iedereen hetzelfde zegt, wordt het onmogelijk om te beslissen wie de beste verkoper is?

Wij begrijpen als geen ander dat jij als makelaar eigenlijk ook de tijd niet hebt om je bezig te houden met al dat marketing-gedoe. Jij wilt je kunt blijven richten op makelen, zonder dat je de luie makelaar bent die zegt: “die woning verkoopt zichzelf wel”.

Hoe zorg je ervoor dat jouw aanpak toch uniek wordt?

Dat doe je met een unieke marketingaanpak. Hoe zou dit er dan uitzien? Wij van MTMO (Mond-Tot-Mond-Online) bieden jou een gereedschapskist met alle nodige tools. Denk aan slimme tools, zoals Sneak Preview, waarmee je de markt al vóór publicatie aftast, leads verzamelt en jouw verkoopstrategie versterkt. Of aan woningwebsites die via het Google-netwerk worden geadverteerd, en remarketing, waarmee je eerdere websitebezoekers opnieuw bereikt met een advertentie van jouw kantoor.

Zelfs eenvoudige middelen, zoals een brochure over jouw aanpak die ’s avonds op de keukentafel blijft liggen, maken het verschil. Zeker wanneer verkopers net zeven andere makelaars hebben gesproken en jouw verhaal nog eens rustig nalezen.

Het feit dat de woningmarkt in Nederland veranderd is, hoeft voor jou geen negatieve factor te zijn. Jij als makelaar hebt toch helemaal geen tijd om je bezig te houden met al dat marketing-gedoe? Wij als MTMO ontzorgen jou volledig, terwijl jouw All-In Marketing staat als een villa. En dat voor één vast tarief per woning. Woningpromotie is niet waar jouw verkoopproces eindigt, maar het is het startpunt. Als je dit slim aanpakt, is het jouw grootste troef voor de groei van jouw makelaarskantoor.

Wil jij ook het verschil maken met All-In Marketing voor makelaars?

Bekijk hier hoe andere makelaars onze dienstverlening ervaren en zet vandaag nog de eerste stap naar het maken van het verschil binnen de woningmarkt in Nederland.

Gratis carrièregesprek

Grijp nu je kans en plan vandaag nog jouw gratis carrière-gesprek om je professionele toekomst vorm te geven!

Delen via